GraPlanszowaDlaCiebie 28 czerwiec 2021

Bądź jak Reiner Knizia – zostań twórcą nieszablonowej gry planszowej

Gry planszowe cieszą się niesłabnącą popularnością. To podczas niepowtarzalnych rozgrywek nad planszą integrują się zarówno najmłodsi, jak i starsi miłośnicy gier.

Reiner Knizia – słynny twórca gier planszowych i karcianych

Do jednych z najbardziej znanych projektantów gier planszowych z pewnością należy wybitny matematyk niemiecki Reiner Knizia. Ogromne doświadczenie tego twórcy sprawia, że jest on autorem niesamowitych rozgrywek na całym świecie. Knizia z każdego, z pozoru nieskomplikowanego mechanizmu gry, potrafi stworzyć przemyślaną rozgrywkę, która wymaga koncentracji i logicznego myślenia. U tego genialnego matematyka nie zachodzi zależność, że łatwe zasady równają się prostej grze. W jego dziełach wszystko ma swoje miejsce i każdy element do siebie pasuje, tworząc niepowtarzalną całość. Knizia uważany jest przez wielu za projektanta wszech czasów, a wymyślone przez niego gry przez lata utrzymują się w czołówce wszelkich rankingów. Dotychczas stworzył ponad 200 niepowtarzalnych tytułów gier planszowych, które cieszą graczy w każdym wieku i pod każdą szerokością geograficzną. Do najpopularniejszych jego dzieł należą:

Zaginione miasta

Jeden ze sztandarowych tytułów autorstwa Knizi. Doskonała gra familijna przeznaczona dla dwóch graczy. Ta strategiczna rozgrywka uczy zarządzać ryzykiem. Każdy z jej uczestników musi wykazać się nie lada skupieniem, aby wszystko sobie dobrze przeliczyć, a w kluczowym momencie rozpocząć ucieczkę i wygrać rozdanie. Zasady gry są naprawdę proste a krótka i nieskomplikowana instrukcja skutecznie je objaśnia. Mimo swojej pozornej prostoty, gra jest niezwykle wciągająca i gracze rzadko poprzestają na jednej rozgrywce.

Eufrat i Tygrys

Akcja rozgrywki przenosi nas do roku 3000 p.n.e. To wtedy wzdłuż Eufratu i Tygrysu zaczęły powstawać pierwsze osady. Ta niezwykła gra osadzona w realiach starożytnej Mezopotamii wciąga w swoją historię już od pierwszych minut. Gracze nawet na chwilę nie mogą zapomnieć o swojej strategii i koncentrując się na rozgrywce ćwiczą swoją czujność, planują kolejne kroki i cały czas dążą, żeby ich koncepcja w żadnym momencie się nie zawaliła i pozwoliła osiągnąć zamierzony cel. Zaprojektowana przez Knizię gra od lat uważana jest za klasykę gier logicznych i strategicznych.

Pędzące żółwie

Doskonała gra planszowa, w którą wciągnąć możesz już kilkulatka. Z pozoru powolne żółwie rozpoczynają szalony wyścig po liście sałaty, od czasu do czasu odpoczywając na skorupie innego zmęczonego biegiem żółwia. Dzieciaki, które wchodzą dopiero w świat gier planszowych z pewnością zachwycone będą rozgrywką. Knizia, jak we wszystkich swoich projektach, stawia na proste zasady, które jednak dostarczają dużo frajdy i zabawy. Aby najmłodsi odczuwali radość z grania, zaproponowane są dwie wersje trudności – dla mniej i bardziej zaawansowanych graczy.

Stwórz własną niepowtarzalną grę planszową

Powyżej zaprezentowane zostały tylko trzy tytuły spośród dwustu zaprojektowanych przez Knizię. Jeśli jesteś pasjonatem gier planszowych z pewnością masz głowę pełną pomysłów i być może masz ciekawą koncepcję na stworzenie własnej planszówki. Masz szczęście! Istnieje niepowtarzalna możliwość stworzenia gry planszowej na zamówienie. Całe rzesze miłośników kostek marzy o tym, by swój plan zamienić w rzeczywistość. Teraz te fantazje możesz bez trudu spełnić. Masz możliwość skonstruowania planszy dokładnie takiej, która odpowiada Twojej idei. Ozdobne żetony? Wymyślne kostki? Wszystko możesz mieć w zasięgu ręki i spełnić swoje największe marzenie. Może to właśnie Ty jesteś następcą Reinera Knizi?